Wednesday, August 10, 2011

Im With Crew Drama Khurafat (1)

wahh! Pejam celik pejam tak celik2, tau2 dah bulan 8. Di bulan ramadhan yang indah ini aku ingin berkogsi cerita bersama anda semua pengalaman aku yang pertama bekerja dengan production house. *tolong ye? bukan nak berlagak, nak share kegembiraan same2 jer.


Ok, mula cerita. Mula2 bila big bos aku cakap "Nasya, lepas ni aku nak ko ikot ke set. Kite ade lagi seminggu nak rolling. Then break kejap. Sebelum benda ni habis, aku nak ko ade kat set, belajar macam mana situasi kat set. kalau ko tak ikot, macam mana nak tulis report? takkan sepanjang hari ko nak tulis dok dalam opis buat kerja2 opis jer." dengan hati yang tak bape nak suke, aku terpaksa terima sebab tu satu arahan!!! aku pon tanye. "bile nasya kena pegi?" dan tanpa PAUSE, bos aku cakap "BESOK!!!" muahahhahaha!!!!


Awal pagi aku bangun, terus ke ampang dimana lokasi pengambaran sedang dijalankan. Aku pon lapor diri kat PM. aku ingat lepas Lapor diri kat PM, setel sampai situ jer. Sekali kena Complain daaa...hehehe!!! Aku lupa nak lapor diri kat Director jugakk. Kesilapan seorang pelajar di hari pertama. takpe, nama pun belajar..Lama2 lepas tu, aku pon dah boleh ngam dengan Crew2 sume. *sebenarnya aku memang dah lama tengok dorang shoot, cume aku tak bpe nak menegur je. ikot 2nd bos aku gi set. :D


Lepas 2 hari Director kasi cuti. 2nd puasa, kitaorang dah start shooting balik kat Hospital sungai buloh. bayangkan, 2nd puasa, tapi hari pertama bekerja di bulan puasa, selalu ada makan tengah hari and break kejap. time 1st puasa tu, mana ada break. penat gila, aku sampai lemah longlai. hehe!! tapi ada lah jugak break. *tipu la kalau tak break kan?  


And paling2 aku tak boleh lupakan, kitaorang shooting dalam bilik mayat kat Hospital sungai buloh. sampai tengah2 malam wooo...Then lepas balik aku tak mandi, terus tido. memang terbawak2 dalam mimpi lar..Aku dengan crew yang lain dapat tengok sendiri mayat beby yang baru lahir dimandi kan. Ya Allah!!! comel sangat  beby tu. tapi apakan daya, allah sayang kan beby tu.


Lepas tu pulak, shooting kat Tanah perkuburan Sg.buloh. sampai la pukul 1 pagi. mula2 memang seram. tapi disebabkan niat nak bekerja, aku cool jer. lagi pun ramai. And aku sendiri jadi conty dalam Crew ni. tapi aku tak kerja sorang. sebab aku ada cikgu baru!!! hehe..ZANA. dia dah ajar aku dari A sampai Z. tapi aku still ada banyak kesilapan. tapi takpe, nama pun belajar.


Lupa! aku sendiri pun ada berlakon dalam drama tu beb!!! tapi jadi penangkal lar :p berlakon dalam bilik mayat jugak. Nanti next Blog, aku update semua gambar2 yang ado ok? hehe!! And kelmarin is my last day with Crew Drama Khurafat. Mula2 tak nak, bila dah lama2. rasa rapat sangat, walaupun seminggu. tapi aku rasa macam 3 bulan jer. Aku rindu nak buka puasa sesama. :'(  Lepas ni ada job baru lagi, tajuk "Atuk Galak" untuk astro warna. mesti nanti dapat crew yang teknikal yang lain. hwaaaaa!!!! sedih jer. sekarang aku dah kembali ke office. rse janggal sangat..ok lah u alls, nanti kite share lagi yee? kbai.