Tuesday, July 5, 2011

menu best untuk hari ini

Kalau hari2 makan benda yang sama, kompem anda gemuk!!! Menjana lemak yang sangat banyak. hehe! tapi kalau makan selalu memang melampau lah kan? Hari ni aku nak share dengan korang makan macam ala2    kenny rogers roasted.  Tapi ni bukan bakar, Stim dulu, baru kasi goreng lah. Hmm..!  jom tengok makanan yang boleh meliurkan korang yang tengah lapar2 tu.



Ni Ayam baru lepas Stim

                                                         Lepas tu kite salut dengan kunyit.



Hmmm... sementara korang tengah menggoreng tu kan? elok lah sedia kan bahan2 yang sepatutnya.






Gunakan sayur2 yang segar pun elok. tapi sayur brocoli tu aku tak makan sebab tak suka dari kecik lagi. hehe!! Bila dah siap semua tu, boleh la hidangkan. and makan!! sos die ikot pilihan. sebab aku sendiri letak mayo and chili sos then campur.. and jadi la macam ni..






Klik Gambar

hehe, aku pun dah "bbbllluuurrrpppp...!!" Alhamdulilah kekenyangan.hehee!!!! so, sape2 yang tengah2 fikir nak masak apa untuk hari ni or malam, boleh cuba macam ni jugak. ok lah, nanti aku share dengan korang lagi k? bye all!!!